maanantaina, marraskuuta 28, 2011

Sohva..

.. on tullut kotiin!! Tämä on piiiitkä tarina.

Tilattiin uusi kulmasohva 5.9. Pitkän pitkän harkinnan ja tuuminnan jälkeen päästiin yhteisymmärrykseen lähinnä väristä. No, itse "ostotapahtuma" sujui vallan mainiosti. Sitten vain innolla uutta sohvaa odottelemaan. Alkuperäinen (arvioitu) toimituspäivä oli 28.10. Arvaatteko miten kävi? No eipä näkynyt eikä kuulunut sohvaa. Tuo päivä oli perjantai, joten päätimme odotella seuraavaan viikkoon.

Alkuviikosta mies yritti soittaa huonekaluliikkeeseen, kesti kaksi päivää, että sai sieltä jonkun puhelimen päähän. Sieltä ilmoitettiin, että joo, sohvan olisi pitänyt tulla tuolloin, kun tuo arvioitu toimituspäivä oli. Ja että he selvittävät. Nooo... eipä kuulunut mitään. Sitten "selvisi", että sohva on kadonnut. Että se on tuotu Suomeen liikkeen varastolle, mutta ei se siellä enää ole, eikä kukaan tiedä, missä se on. Jippii. Kesti taas päiviä, eikä kukaan soittanut, vaikka oli luvattu. Mies sai taas liikkeestä jonkun kiinni, joka ilmoitti, että henkilö, joka hoitaa tätä meidän asiaa, on töissä vain kahtena päivänä viikossa. Just. Ja maanantaina soittaa, kun on töissä. Arvatkaapa soittiko? Ei. Mies päätti mennä käymään liikkeessä. Tämä henkilö oli (tietysti) juuri lähtenyt töistä. Saivat kuitenkin hänet kiinni, mutta asia ei ollut selvinnyt sen enempää. Mies oli ehdottanut, että eikös sitä voisi tilata uuden sohvan tulemaan.. Liikkeessä olivat olleet, että joo, niin kai sitä ehkä voisi. Ei siis ollut tullut heille mieleenkään!

Sähköpostitse tavoitettiin se myyjä, joka sohvaa oli meille myymässä (vaikka liikkeessä oltiin sanottu, ettei tämä myyjä ole heillä enää töissä!?!). Hän oli sitten pahoitellut, että näin on päässyt käymään ja niin pois päin. Lopulta selvisi, että sohva on edelleen tehtaalla Virossa ja odottaa jotain osia. Että kaksi viikkoa menee, kun tulee. Ja vihdoin ja viimein se saapui meille viime viikolla!! Mutta, ettei nyt vaan mitenkään helpolla tästä olisi päästy, niin siitä puuttuu kaksi irtotyynyä.. Ja taas soittoa liikkeeseen. Sieltä sanottiin, ettei ne kuulu siihen mukaan. Vain kankaiseen tulee, ei nahkaiseen. Vaikka itse varta vasten kysyin ostotilanteessa, että kuuluko ne tyynyt ja sanottiin, että kuuluu. Nyt piti taas ottaa yhteyttä siihen myyjään, jonka kanssa kauppaa tehtiin. Hän sitten muisti, että oli luvannut tyynyt mukaan. Mutta... samaa väriä ei enää saa. Olipa yllätys.. Sovittiin sitten, että otetaan mustat tyynyt (sohva on siis harmaa). Tulevat ehkä parin viikon kuluttua. Uskon kun näen.

Asiakaspalvelu oli kyllä täysin ala-arvoista. Myöhästymiset sun muut on ihan normaalia, niitä sattuu, mutta se miten tilanteet hoidetaan, niin se on sitten toinen juttu. Tämä meidän ns. oma myyjä oli kyllä luvannut, että jos jotain sieltä hankitaan, niin sittan alennusta saa, mutta voin kertoa, ettei kyllä siihen puljuun hirveästi taida olla meillä asiaa.. Paitsi ne tyynyt pitää hakea.

Mutta tässä on meidän uusi kulmadivaani!!


Täällä satoi muuten viime yönä lunta ja sitä on jopa maassakin. Ehkä talvi tulee sittenkin..

3 kommenttia:

  1. Hieno on sohva! Onkos kyse Maskusta vai SuomiSoffasta (vai onkos tota Suomisoffaa enää). Kummastakin olen jokatapauksessa kuullut useita vastaavanlaisia tapauksia. No, onneksi sohva on nyt teillä :) Voih, täällä sataa vaan vettä, nyt onneksi ollut miltei päivän jo tauolla.

    VastaaPoista
  2. Ei ole tuota SuomiSoffaa enää, ainakaan täällä meillä. Jäljelle jää siis tuo toinen vaihtoehto... =P Taitaa siis olla enempi sääntö kuin poikkeus, että näin käy.
    Samanlaisia kokemuksia oli muuten myös tuon toisen firman kanssa..

    VastaaPoista

Kiva kun kävit. Tosi kiva, jos jätät merkin itsestäsi. =)
Thanks for your visit. It would be even nicer if you leave a little note. =)